سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان سریع ورم لب بعد از تزریق ژل

درمان سریع ورم لب بعد از تزریق ژل

هرگاه افراد ژل لب تزریق می کنند. به طور طبیعی بعد از تزریق با بعضی از عوارض آن که شامل قرمزی، تورم، کبودی می شوند.بنابراین نیازی نیست بابت بروز این گونه از عوارض نگران شوید. اما بعضی از افراد هستند که تحمل کبودی و التهاب ایجاد شده در اطراف لب های خود را ندارند و معمولا این سوال را که بعد از تزریق ژل لب چه پمادی استفاده کنیم؟ می پرسند.

به اینگونه از افراد توصیه می شود برای کاهش میزان کبودی و تورم لب های خود از کرم های کاهنده التهاب و کبودی که شامل کرم همیشه بهار و پماد آ+د می شوند استفاده کنند. همچنین استفاده از کرم بروملین و آرنیکا نیز می تواند به کاهش التهاب لب شما کمک زیادی بکند. البته توجه داشته باشید که نباید بدون مشورت با پزشک از هیچ کدام از این کرم ها استفاده کنید.

حتما بخوانید :تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تنها زمانی شما می توانید به خوبی از تزریق ژل لب خود نتیجه دلخواه را بدست آورید. که مراقبت های بعد از تزریق را به خوبی انجام دهید. به همین منظور ما این موارد را برای شما بیان کرده ایم.برای اطلاع از هزینه تزریق ژل میتوانید با کلینیک جلفا تماس بگیرید.

مراقبت ها در 24 ساعت اول

? بعد از تزریق معمولا پزشک برای اینکه میکروبی وارد بدن شما نشود کل صورتتان را ضد عفونی میکند. این ضد عفونی باید حتما انجام شود. زیرا اگر صورت از هرگونه میکروبی پاک نشود احتمال وارد شدن میکروب ها به ناحیه ی تزریق زیاد است و همین امر میتواند موجب بروز عفونت در این ناحیه شود.

? تا زمانی که شش ساعت ابتدایی پس از تزریق سپری نشده است به هیچ وجه لب خود را فشار و یا ماساژ ندهید. همچنین از مالیدن این ناحیه نیز به طور جدی خود داری کنید. تنها زمانی می توانید به آرامی لب خود را ماساژ دهید. که بعد از تزریق متوجه وجود توده های ریزی در لب بشوید. اما زمانی که شش ساعت ابتدایی به پایان رسید بهتر است حتما پوست لب خود را با آب یا یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

? همچنین تا 24ساعت بعد از تزریق اگر می خواهید نتیجه مطلوبی از این کار به دست آورید از آرایش کردن خود داری کنید. زیرا لوازم آرایشی معمولا از مواد شیمیایی ساخته می شوند و برخورد آنها با ناحیه تزریق باعث تورم بیشتر لب می شود. به همین خاطر حتما به چنین نکته ای توجه کنید. حتی رعایت نکردن چنین نکته ای ممکن است باعث بروز عفونت نیز بشود.

? اگر دوست دارید التهاب لب شما کاهش پیدا کند. می توانید هر نیم ساعت یک بار کمپرس یخ را بر روی لب خود به مدت 10دقیقه قرار دهید. البته حتما توجه داشته باشید که قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی لب موجب عفونت می شود. به همین منظور حتما یخ را در کیسه قرار دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

? همچنین بهتر است تا 48ساعت اول از رفتن به حمام خودداری کنید. زیرا گرما و حمام باعث می شود که التهاب لب شما افزایش پیدا کند و شما احساسی ناخوشایند را تجربه کنید.

? روز اول تزریق را اگر برایتان امکان پذیر است مرخصی بگیرید. و کل این روز را به استراحت بگذرانید. زیرا این کار به بهبود سریع تر شما کمک زیادی می کند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

? اگر عادت دارید به صورت دمر بخوابید و صورت خود را به طور مستقیم بر روی بالش قرار دهید از انجام این کار در ساعت های ابتدایی بعد از تزریق خودداری کنید و تلاش کنید به پشت بخوابید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

? همچنین برای اینکه خون در لب شما تجمع نکند و تورم لب شما کاهش پیدا کند. حتما چند بالشت را زیر سر خود قرار دهید تا سر شما بالاتر از قفسه سینه قرار گیرد.

? اگر درد زیادی را در ناحیه لب و فک دارید می توانید با مشورت پزشک از استامینوفن استفاده کنید.

? همچنین بعد از تزریق توجه داشته باشید که نباید به هیچ وجه از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود که تورم لب شما افزایش پیدا کند.تزریق ژل لب میرداماد

مراقبت ها پس از گذشت 24 ساعت

کاهش ورم لب بعد از تزریق ژل

بعد از 24ساعت اولیه بعد از تزریق دیگر نیاز نیست که موارد بیان شده در بالا را رعایت کنید. اما باز هم یک سری از نکات وجود دارند که بهتر است تا یک الی دو هفته ابتدایی بعد از تزریق آنها را رعایت کنید. برای آشنایی شما مابعضی از آنها را در اینجا بیان کرده ایم.

? تا زمانی که قرمزی و تورم در اطراف لب شما وجود دارد باید از قرار دادن خود و نواحی تزریق در معرض گرمای شدید خود داری کنید. این موارد شامل برنزه کردن، سونا، آفتاب گرفتن و جکوزی می شوند. همچنین در این زمان بهتر است از موم های داغ نیز استفاده نکند.

? علاوه بر گرما تا حدود دو هفته بعد از تزریق بهتر است به هیچ وجه در معرض سرمای شدید نیز قرار نگیرید. به همین خاطر در این زمان ها بهتر است از انجام ورزش های زمستانی مانند اسکی خودداری کنید.

? تا یک هفته بعد از تزریق به هیچ وجه اقدام به انجام ورزش های سنگینی مانند دویدن و تمرینات قدرتی نکنید. زیرا چنین ورزش هایی باعث می شوند. جریان خون افزایش پیدا کند و تورم لب شما بیشتر شود.

? تا دو هفته تحت هیچ عنوانی نباید اقدام به شنا کردن بکنید. زیرا اگر لب شما با آب استخر ارتباط برقرار کند حتما دچار عفونت می شود.

? اگر دوست دارید بتوانید از تزریق ژل لب خود نتایج خوبی به دست آورید. به هیچ وجه تا یک هفته بعد از تزریق اقدام به مصرف نوشیدنی های الکلی نکنید . زیرا الکل به طور ویژه ای گردش خون را افزایش می دهد و موجب می شود کبودی لب شما بسیار زیاد شود.

? همچنین بسیاری از پزشکان عقیده دارند که تا یک هفته بعد از تزریق افراد نباید اقدام به سفر های هوایی بکنند . زیرا فشار کابین موجب بروز عوارض زیادی می شود.

علت خشکی لب بعد از تزریق ژل لب چیست؟

علت خشکی لب بعد از تزریق ژل لب چیست؟

خشکی لب پس از تزریق ژل لب ممکن است به دلیل چندین عامل باشد. اولاً، تغییرات در ترکیبات ژل ممکن است باعث خشکی شود. زیرا بعضی از ژل ها ممکن است حاوی موادی باشند که موجب تحریک و خشکی موقت لب می شوند.

ثانیاً، حساسیت نسبت به مواد مختلف نیز می تواند عاملی در ایجاد خشکی لب پس از تزریق ژل باشد. برخی از افراد ممکن است به یکی یا چند ماده موجود در ژل حساسیت داشته باشند که همین امر  باعث خشکی و تحریک لب شود.

سوماً، فشار و تحریکی که هنگام تزریق ژل به لب وارد می شود، ممکن است باعث ایجاد خشکی موقت شود.

در نهایت، استفاده از لباسترهای حاوی الکل یا مواد ضدعفونی کننده نیز می تواند به خشکی لب پس از تزریق ژل منجر شود.

درمان خشکی لب بعد از ژل

برای درمان خشکی لب بعد از استفاده از ژل، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از بالم

انتخاب بالم یا لوسیون غنی برای مرطوب کردن لب هایی که به خاطر تزریق ژل خشک شده اند می تواند مفید باشد.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، یا روغن ویتامین E می توانند به خوبی به عنوان مرطوب کننده برای لب های خشک عمل کنند.

استفاده از لوسیون های مرطوب کننده

استفاده از لوسیون های مرطوب کننده و مراقبت از لب ها به صورت منظم می تواند کمک کند تا خشکی لب ها بعد از تزریق کاهش یابد.

مصرف آب کافی

بعد از تزریق ژل به لب خود مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید، زیرا هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به حفظ لب های شما از خشکی کمک کند.

استفاده از محافظت کننده های خوراکی

برای محافظت از لب ها در برابر خشکی ناشی از تزریق ژل و آفتاب، از باتوم محافظتی یا لوسیون با فاکتور حفاظتی استفاده کنید.

اگر خشکی لب ها به مدت طولانی بعد از تزریق ادامه داشت یا با سایر علائم همراه بود، مشاوره با پزشک لازم است.

ورم بعداز تزریق ژل لب تا چه زمانی ماندگار است؟

ورم بعداز تزریق ژل لب تا چه زمانی ماندگار است؟

بعد از تزریق ژل لب برخی از افراد ممکن است با ورم مواجه شوند. این ورم معمولاً در محدوده لبها و دور دهان اتفاق می افتد و می تواند باعث تورم و آندوزه شدن منطقه تزریق شود.

این ورم اغلب در 24 تا 48 ساعت اولیه پس از تزریق شروع به کاهش می کند، اما ممکن است در برخی از افراد تا چند روز هم ادامه داشته باشد. برای کاهش ورم، می توانید از یخ در محل تزریق برای چند دقیقه استفاده کنید و همچنین استفاده از داروهای ضد التهابی که پزشک تجویز می کند، می تواند مفید باشد.

اگر ورم بعد از تزریق ژل لب شما ناگهانی و شدید بود یا همراه با علایم دیگری مانند درد یا تغییرات رنگ پوست بود. حتماً به پزشک خود مراجعه کنید زیرا این ممکن است نشانه عوارض جدی تزریق باشد.

چگونه کبودی حاصل از تزریق ژل لب را از بین ببریم؟

بعد از تزریق ژل لب ممکن است در محل تزریق کبودی وجود داشته باشد که معمولاً در اثر آسیب وارد شده به عروق خونی در زیر پوست اتفاق می افتد. برای کمک به کاهش کبودی می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از یخ

بلافاصله پس از تزریق، از یک پکیج یخ یا قطعه یخ کوچک در محل تزریق استفاده کنید. زیرا این کار می تواند به کاهش ورم و کبودی کمک کند.

استفاده از آرنیکا

از گل آرنیکا یا محصولات حاوی آرنیکا مانند کرم یا ژل آرنیکا برای کمک به کاهش کبودی استفاده کنید. این محصولات معمولاً در داروخانه ها موجود هستند.

برای اطلاع از هزینه تزریق ژل لب میتوانید با ما تماس بگیرید.